ΘΟΚ

ΣΚΗΝΗ 018

Ομήρου Οδύσσεια

του Μιχάλη Γκανά

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Λάρκου

●Παραστάσεις από 20 Οκτωβρίου 2024●

Θα μπορούσα να πω ότι από περιέργεια υπάρχω.

Μια περιπλανητική ζωή, γεμάτη εμπόδια, πειρασμούς και εκπλήξεις θα ζωντανέψει από τον Οκτώβριο στη Σκηνή 018 του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου. Ο Παναγιώτης Λάρκου σκηνοθετεί και διασκευάζει την Ομήρου Οδύσσεια του Μιχάλη Γκανά, ενός από τους σημαντικότερους σήμερα έλληνες ποιητές, προσεγγίζοντας με ζωντάνια και χιούμορ τη νεανική και σύγχρονη επαναφήγηση του συγγραφέα της κλασικής ομηρικής ιστορίας του γυρισμού του Οδυσσέα, στην πατρίδα του.

Φέρνει τον γνωστό μύθο κοντά στους μικρούς θεατές, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση της επικής αφήγησης και της ανθρώπινης διάστασης των ηρώων του. Κάθε ραψωδία και μια ιστορία, κάθε γράμμα της αλφαβήτας και μια περιπέτεια. Ο γενναίος Οδυσσέας και το μακρύ ταξίδι του για επιστροφή στην Ιθάκη μετά τον Τρωικό πόλεμο, η σύζυγος του Πηνελόπη που όλο ράβει και ξηλώνει του Λαέρτη το σάβανο, οι δοκιμασίες του στη χώρα των Λωτοφάγων, η συνάντηση με τον Κύκλωπα Πολύφημο, τη μάγισσα Κίρκη, οι Σειρήνες και πολλά ακόμα μυθικά πλάσματα που βρίσκονται στο θαλάσσιο διάβα του.

Η Ομήρου Οδύσσεια δεν είναι μόνο μια ιστορία για τη μεγάλη περιπέτεια και την αγωνία της επιστροφής, αλλά η ιστορία ενός ανθρώπου που κανένα τέρας δεν μπόρεσε να τον καταβροχθίσει γιατί φρόντισε από μικρός να τον έχει φάει η περιέργεια.

Μέσα από μια φρέσκια και ευαίσθητη ματιά, ο σκηνοθέτης, οι πολύτιμοι συνεργάτες του και ένας υπέροχος εννιαμελής θίασος που αλλάζει ρόλους από τη μια στιγμή στην άλλη σε ένα πολύχρωμο και πολύβουο σύμπαν, αναλαμβάνουν να διηγηθούν στους μικρούς και μεγάλους θεατές το γνωστό παραμύθι του νόστου, μια βαθιά αναζήτηση για την ταυτότητα και την ανεκτίμητη πάλη με το άγνωστο και το χρόνο.

 

Ταυτότητα παράστασης

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Λάρκου

Σκηνικά-Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου

Μουσική: Δημήτρης Σπύρου

Χορογραφία-Κίνηση: Παναγιώτης Τοφή

Μουσική διδασκαλία: Άλεξ Παναγή

Σχειδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μόνικα Χατζηβασιλείου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Μιχάλης Καζάκας, Hλιάνα Κάκκουρα, Ελένη Καλαφάτη, Μαρία Μασώνου, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Ονησίφορος Ονησιφόρου,

Αντρέας Πατσιάς, Ανατολή Τσακαλίδου, Άγγελος Χατζημιχαήλ

Παράσταση στην Πάφο

Μαρκίδειο Θέατρο

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025 στις 15:00

Τελευταίες τέσσερις παραστάσεις στη Λευκωσία

Θέατρο ΘΟΚ, Αίθουσα Εύης Γαβριηλίδης

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025 στις 10:30

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025 στις 10:30

Κυριακή 2 Μαρτίου 2025 στις 10:30

Κυριακή 9 Μαρτίου 2025 στις 10:30

Παραστάσεις

Πληροφορίες

Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

Ταμείο του Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717

(Τρίτη-Σάββατο 10:00-13:30 & 16:00-18:00 και από 15 Οκτωβρίου 2024 Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30 & 16:00-18:00)

 

Τιμή Εισιτηρίου

€6 (παιδιά και γονείς)

Φωτογραφίες: Δημήτρης Λούτσιος

Θα βρείτε φωτογραφικό υλικό στον πιο κάτω σύνδεσμο: https://we.tl/t-TNAaxkcIgL

[σε περίπτωση που δεν ανοίγει αντιγράψετε το σύνδεσμο και κάντε τον επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων (web search)]

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Μητέρα

του Ουαζντί Μουαουάντ

Σκηνοθεσία: Μαρία Μανναρίδου-Καρσερά

Ξεκίνησε η προπώληση

Εξασφαλίστε τα εισιτήριά σας

Ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων της παραγωγής της Νέας Σκηνής «Νίκος Χαραλάμπους» με τίτλο Μητέρα του διακεκριμένου Λιβανο-Καναδού δραματουργού, σκηνοθέτη και ηθοποιού Ουαζντί Μουαουάντ. Ένα γλυκόπικρο αφήγημα, βασισμένο σε αυτοβιογραφικά στοιχεία –ο τελευταίος καρπός μίας τριλογίας που στρέφει το φακό στα πρόσωπα της οικογένειάς του συγγραφέα–  παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη, σε σκηνοθεσία της βραβευμένης με το Μεγάλο Βραβείο ΘΟΚ 2022 Μαρίας Μανναρίδου-Καρσερά.

Στη Μητέρα (γρ.2021) ο Ουαζντί Μουαουάντ επιστρέφει στο ζήτημα της εμπειρίας του εκτοπισμού, του τραύματος της μνήμης του πολέμου και των περίπλοκων διαδρομών της, καθιστώντας μας κοινωνούς του προσωπικού του βιώματος. Μια βουτιά στο μνημονικό υλικό, στις αναμνήσεις του συγγραφέα και της παραμόρφωσής τους από τον χρόνο, στο μεταίχμιο μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, όπου η μητέρα του βρίσκεται σε πρώτο πλάνο αντιμέτωπη με τον πόλεμο και τον αναπόφευκτο ξεριζωμό της.

Η ανάμνηση της μητέρας του ανασυντίθεται σε ένα διαμέρισμα στο Παρίσι, όπου η οικογένεια Μουαουάντ εγκαθίσταται για πέντε χρόνια, εξαιτίας του Λιβανέζικου εμφυλίου πολέμου, στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Στα μάτια της, ο χώρος αυτός είναι ένα προσωρινό καταφύγιο, από το οποίο αδημονεί κάθε μήνα να φύγει και να επιστρέψει στη Βηρυτό. Μια επιστροφή στις ρίζες που συνεχώς αναβάλλεται και ένα τραύμα που συνεχώς διογκώνεται, τις συνέπειες του οποίου νιώθει ο μικρότερος γιος της. Η αφήγηση πλέκει την τραγωδία της προσφυγιάς με τις εσωτερικές συγκρούσεις της οικογενειακής ζωής και υφαίνει έναν ιστό από βαθιά ανθρώπινα ερωτήματα για τη μητρική αγάπη, την απώλεια, τον πόλεμο και τη δυστυχία του, αλλά και τη ζωτική δύναμη της ανθρώπινης ύπαρξης.

Η Μαρία Μανναρίδου-Καρσερά προσεγγίζει το έργο ως ένα ταξίδι στα θραύσματα της μνήμης μέσα από το οποίο τα πρόσωπα του έργου ανακαλύπτουν τα όρια της αντοχής τους. Έχοντας δίπλα της μια μοναδική ομάδα συντελεστών και ηθοποιών καλείται να αναδείξει τη σύνθεση του προσωπικού με το συλλογικό τραύμα, του ρεαλισμού με το όνειρο, τη σύγκρουση του παρελθόντος με το παρόν, προσκαλώντας το κοινό σε μια ποιητική και συναισθηματική διαδρομή, εμποτισμένη με νοσταλγία, χιούμορ και τρυφερότητα. Μια ωδή στη μητέρα, μια ωδή στη ζωή, αλλά επίσης και μια δήλωση αγάπης προς τον Λίβανο και τη λιβανέζικη κουλτούρα.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Δέσποινα Πυρκεττή

Σκηνοθεσία: Μαρία Μανναρίδου-Καρσερά

Σκηνικά-Κοστούμια: Θέλμα Κασουλίδου

Κινησιολογία: Εύα Καλομοίρη

Μουσική: Νεκτάριος Ροδοσθένους

Σχεδιασμός βιντεοπροβολών: Γιώργος Αλεξάνδρου

Σχεδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός Σκηνοθέτης: Φώτης Φωτίου

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Πάρις Ερωτοκρίτου, Μέλανη Στέλιου, Μαρία Τσιάκκα, Χριστίνα Χριστόφια

Συμμετέχει το παιδί Ορέστης Χριστοδουλίδης

Παραστάσεις

▪Λευκωσία

Θέατρο ΘΟΚ, Νέα Σκηνή «Νίκος Χαραλάμπους»

Από 10 Ιανουαρίου 2025

και κάθε Παρασκευή, Σάββατο στις 20:00 και Κυριακή στις 18:00

▪Λεμεσός

Θέατρο Ριάλτο

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025 στις 20:30

▪Ελ. Αμμόχωστος

Δημοτικό Θέατρο Σωτήρας

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025 στις 20:30

▪Πάφος

Μαρκίδειο Θέατρο

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025 στις 20:30

▪Η παραγωγή θα περιοδεύσει στη Λάρνακα σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα.

▪Την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2025, μετά το τέλος της παράστασης, θα πραγματοποιηθεί συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές και τους ηθοποιούς.

Υπερτιτλισμένες παραστάσεις

Λευκωσία

▪Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025 (αγγλικά και τουρκικά)

▪Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2025 (ελληνικά)

Λεμεσός

▪ Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025 (αγγλικά και τουρκικά)

Πληροφορίες / Εισιτήρια

Λευκωσία, Πάφος, Σωτήρα

Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy και στο Ταμείο του Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717 (Τρίτη - Κυριακή 10:00 - 13:30 και 16:00 - 18:00)

Λεμεσός

Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.rialto.com.cy και στο Ταμείο του Θεάτρου Ριάλτο, τηλ 77777745 (Δευτέρα - Παρασκευή 10:00 - 15:00)

Τιμή Εισιτηρίου

€12 / €6

------------------------------------------------------------

ΣΚΗΝΗ 018

Θεατρική παράσταση

Έλα Έλα

της Ξένιας Καλογεροπούλου

Σε σκηνοθεσία Λένας Κάσιου

Από 25 Ιανουαρίου 2025

▪Ξεκίνησε η προπώληση▪

▪Εξασφαλίστε τα εισιτήριά σας▪

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου παρουσιάζει μια ξεχωριστή παράσταση για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η δεύτερη παραγωγή της Σκηνής 018 Έλα Έλα της καταξιωμένης και πολυαγαπημένης δημιουργού στο θέατρο για παιδιά, Ξένιας Καλογεροπούλου, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αποθήκες, σε σκηνοθεσία της Λένας Κάσιου.

Η Μία δεν μπορεί να κοιμηθεί, στριφογυρίζει στο κρεβάτι της και κοιτάζει γύρω στο δωμάτιο, το οποίο ξαφνικά μοιάζει να μεταμορφώνεται σ’ έναν κόσμο γεμάτο παιχνίδια, κρυμμένες περιπέτειες και εκπλήξεις. Με τη φαντασία της, κάθε γωνιά του δωματίου αρχίζει να ζωντανεύει, πλημμυρίζοντας με ήχους, αντικείμενα και τη γλυκιά αίσθηση της εξερεύνησης. Ξαφνικά, εμφανίζεται στο δωμάτιό της ένα φωτεινό και χρωματιστό αντικείμενο. Μήπως είναι το φεγγάρι; Μια παιχνιδιάρικη οικείωση του παιδιού με τον στρογγυλό του φίλο, που ξεκινά από την αθώα περιέργεια για αναζήτηση και τη χαρά της ανακάλυψης.

 

Η Λένα Κάσιου, με το ταλέντο και την καλλιτεχνική της ευαισθησία, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στον ΘΟΚ μια τρυφερή ιστορία, χωρίς λόγια, που σε παρασέρνει σ’ ένα ταξίδι γνωριμίας και επεξεργασίας αισθήσεων και συναισθημάτων. Μαζί με μια εξαιρετική ομάδα καλλιτεχνών, συνδυάζει τη σωματική ερμηνεία με μια πρωτότυπη σκηνογραφία, που ζωντανεύει μέσω βιντεοπροβολών, προσφέροντας στα παιδιά μια μοναδική οπτική εμπειρία, που ενισχύει την αλληλεπίδραση και συμβάλλει στην αντιληπτική ικανότητα και συμμετοχικότητά τους.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία-Μουσική: Λένα Κάσιου

Σκηνικά-Κοστούμια: Λύδια Μανδρίδου

Σχεδιασμός βιντεοπροβολών-Κινούμενα σχέδια: Κατερίνα Παντέλα-Μιχάλης Παπανικολάου

Κίνηση: Ζωή Γιωργαλλή

Σχεδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς

Παίζει: Νικολίνα Παπαναστασίου

Παραστάσεις

Λευκωσία

Θέατρο Αποθήκες

Από 25 Ιανουαρίου 2025

κάθε Σάββατο στις 15:30 και στις 17:00

Οι θεατές μας έχουν την ευκαιρία, εφόσον το επιθυμούν, να παρακολουθήσουν την παράσταση φορώντας τις πιτζάμες τους.

Πληροφορίες / Εισιτήρια

 

-Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

-Ταμείο Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717 (Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30 και 16:00-18:00)

Τιμή Εισιτηρίου

€6 (παιδιά & γονείς)

Φωτογραφίες: Παναγιώτης ΜηνάΧορηγός Επικοινωνίας

--------------------------------------------------

ΘΟΚ

Κεντρική Σκηνή

Πρεμιέρα της Θεατρικής Παράστασης 

Ο Επιθεωρητής

του Νικολάι Γκόγκολ

Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ «Εύης Γαβριηλίδης»

από Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 2000

«Η αστυνομία είναι εναντίον μου, οι έμποροι είναι εναντίον μου, οι διανοούμενοι είναι εναντίον μου. Με βρίζουν και μετά τρέχουν να δουν το έργο μου. Είναι αδύνατον να βρεις εισιτήρια» έγραφε  ο Νικολάι Γκόγκολ  σε έναν φίλο του το 1836 όταν πρωτοανέβηκε ο      Επιθεωρητής του στην Πετρούπολη, προκαλώντας μεγάλη ταραχή στην κοινωνία των ανώτερων αξιωματούχων του κράτους. Εκατόν ενενήντα χρόνια μετά και είκοσι χρόνια από το προηγούμενο ανέβασμα στον ΘΟΚ, η αριστουργηματική φαρσοκωμωδία του κορυφαίου Ρώσο Ουκρανού δραματουργού (Ουκρανία 1809 – Μόσχα 1852) παραμένει σταθερά επίκαιρη σε κάθε κοινωνία και σε κάθε ιστορική περίοδο. Ο Γκόγκολ στον Επιθεωρητή του στηλιτεύει τη διαφθορά, τη φιλαργυρία και την υποκρισία των ανωτέρων υπαλλήλων του κράτους -αυτών που εκμεταλλεύονται το αξίωμά τους προς ίδιον όφελος και φλερτάρουν ασύστολα με την εξουσία αδιαφορώντας για τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους πολίτες.

Ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος, ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της σύγχρονης ελληνικής θεατρικής σκηνής, με διακρίσεις εντός και εκτός Ελλάδας, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Κύπρο. Μαζί με τη σκηνοθεσία  υπογράφει τη μετάφραση και τη διασκευή του έργου έχοντας συνοδοιπόρους του στη δημιουργία της παράστασης μία εξαίρετη ομάδα καλλιτεχνών. Η παράσταση που ανεβαίνει τον Φεβρουάριο του 2025 στην Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ μένει πιστή στις αρχές και τις αξίες του έργου προ(σ)καλώντας μας να γελάσουμε “με τα χάλια μας” αφού, με αριστοφανική μαεστρία, παρελαύνει μπροστά στα μάτια του θεατή η παθογένεια της γραφειοκρατίας και η κοινωνική διαφθορά. Όλοι, ανεξαιρέτως, οι χαρακτήρες του έργου είναι οικείοι στο θεατή. Στον Επιθεωρητή παρουσιάζεται με αριστοτεχνικό τρόπο το γελοίο της φύσης του ανθρώπου κόντρα στο υψηλό. 

Τη σπουδαιότητα του έργου αρχικά ύμνησαν οι διανοούμενοι της εποχής του με πρώτο τον Αλεξάντρ Πούσκιν, πιστό φίλο του Γκόγκολ που φημολογείται ότι ήταν και ο άνθρωπος που του έδωσε την ιδέα για την υπόθεση του έργου. Ο Επιθεωρητής η “ενοχλητική” αυτή σάτιρα, θεωρείται από πολλούς κριτικούς ως ένα από τα σημαντικότερα κείμενα στην παγκόσμια λογοτεχνία. Το 2014, κατατάχθηκε από την Βρετανική εφημερίδα The Telegraph ως ένα από τα δεκαπέντε καλύτερα θεατρικά έργα που γράφτηκαν ποτέ.

Η υπόθεση

Σε μια επαρχιακή πόλη στα βάθη της Ρωσίας επίκειται η άφιξη ενός υψηλόβαθμου Επιθεωρητή με σκοπό να ελέγξει τη λειτουργία των κρατικών ιδρυμάτων της και τον τρόπο με τον οποίο ασκούν τα καθήκοντά τους ο κυβερνήτης και οι ανώτεροι υπάλληλοι του τόπου οι οποίοι, μέχρι τη στιγμή που καταφτάνει η πληροφορία για τον ερχομό του Επιθεωρητή, βουτηγμένοι στη διαφθορά, εξαπατούν και καταδυναστεύουν το λαό λειτουργώντας απροκάλυπτα σε βάρος των απλών, αδύναμων ανθρώπων. Ο Επιθεωρητής θα έρθει ινκόγκνιτο. Ένας ξένος, με τον υπηρέτη του, φθάνει στο πανδοχείο της πόλης. Οι φήμες οργιάζουν. Οι προύχοντες στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του ικανοποιώντας τις ανάγκες του, επιδίδονται σε κολακείες, αλληλοκατηγορίες και αυτοεξευτελισμούς. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τον κατώτερο υπάλληλο ενός υπουργείου, έναν ασυνείδητο χαραμοφάη. Καθώς έχει χάσει όλα του τα λεφτά στα χαρτιά επωφελείται της παρεξήγησης. Ο θεατής παρακολουθεί σταδιακά και με μαεστρία να αποκαλύπτεται η αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της.

Το έργο

Ο Επιθεωρητής ολοκληρώθηκε σε διάστημα δύο μηνών, από τον Οκτώβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 1835. Ανέβηκε στη σκηνή του θεάτρου Αλεξαντρίσκι, στην Πετρούπολη στις 19 Απριλίου του 1836 παρουσία του Αυτοκράτορα Νικολάου Α. Η τολμηρή του σάτιρα χώρισε το κοινό που παρακολούθησε την παράσταση στα δύο. Όσοι αναγνώρισαν τον εαυτό τους στους ρόλους του έργου έγιναν έξαλλοι ζητώντας την απαγόρευση του και την άμεση τιμωρία του Γκόγκολ -να εξοριστεί στη Σιβηρία. Όσοι διέθεταν ριζοσπαστικό πνεύμα, είδαν την παράσταση ως μια καταλυτική και συνάμα χιουμοριστική κριτική της υπάρχουσας πραγματικότητας. Χρειάστηκε η προσωπική παρέμβαση του Αυτοκράτορα -που γέλασε πολύ- για να «σωθεί» η παράσταση καθότι η Αυτοκρατορική Επιτροπή Λογοκρισίας ήταν παντοδύναμη και έλεγχε όλη την πνευματική παραγωγή της χώρας. Ο σάλος που δημιουργήθηκε γύρω από την παράσταση και οι ανελέητες επιθέσεις που δέχτηκε πλήγωσαν και απογοήτευσαν τον Γκόγκολ αναγκάζοντας τον να φύγει από τη χώρα δύο μήνες μετά. Δεν επέστρεψε στη Ρωσία παρά μόνο ως επισκέπτης για μικρά χρονικά διαστήματα και για τα τελευταία χρόνια της ζωής του, με κλονισμένη πια την ψυχική του υγεία. 

Το έργο έχει μεταφραστεί και παρουσιαστεί με επιτυχία σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ έχει διασκευαστεί για τον κινηματογράφο και την όπερα.

Ο Σκηνοθέτης

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος  γεννήθηκε το 1965 στην Μπίτολα της Βόρειας Μακεδονίας και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και Κινηματογράφο στο Laboratorio Internazionale della Communicazione στο Udine της Ιταλίας.

Είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Πόρτα όπου παράλληλα με τις σκηνοθεσίες του για την Κεντρική Σκηνή παρουσιάζει στην Μικρή Πόρτα -την παιδική σκηνή του θεάτρου- παραστάσεις για παιδικό κοινό «όλων των ηλικιών» εκ των οποίων ένας μεγάλος αριθμός πάνω σε έργα που έχει συγγράψει είτε μόνος είτε σε συνεργασία με την Ξένια Καλογεροπούλου.

Από το 2001 έως το 2008  υπήρξε καλλιτεχνικός συνδιευθυντής με τον Γιάννη Χουβαρδά στο Θέατρο του Νότου (Αμόρε) όπου σκηνοθέτησε πολλά σύγχρονα και κλασσικά θεατρικά έργα. Έχει συνεργαστεί ως σκηνοθέτης, ενίοτε και ως μεταφραστής, με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, την Εθνική Λυρική Σκηνή όπως και με τα Stratford Festival Canada, Soulpepper Theatre Toronto, Festival Dei Due Mondi Spoleto, Teatro Ponchielli Cremona, Teatro Lirico Cagliari, κ.α.. Εδώ και 10 χρόνια συνεργάζεται σταθερά με σημαντικά θέατρα του Καναδά ανεβάζοντας τακτικά παραστάσεις εκεί. Έχει βραβευτεί συχνά για τη δουλειά του σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Συμμετείχε στην καλλιτεχνική ομάδα των Ολυμπιακών αγώνων το 2004 σκηνοθετώντας το καλλιτεχνικό κομμάτι της Τελετής Λήξης. Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις Όπερας στην Ελλάδα και την Ιταλία, έχει γυρίσει κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ, βίντεο κλιπ και τηλεταινίες, έχει κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές στο Τρίτο Πρόγραμμα, έχει διδάξει σε Δραματικές Σχολές, Δραματικές Ακαδημίες και Πανεπιστήμια σε Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Νότιο Αφρική και Καναδά.

Από το 2023 είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Μάριος Κακουλλής

Σκηνικά-Κοστούμια: Βασίλης Παπατσαρούχας

Χορογραφία-Κινησιολογία: Φώτης Νικολάου

Μουσική-Μουσική διδασκαλία: Αναστασία Δημητριάδου (Nama Dama)

Σχεδιασμός φωτισμού: Γεώργιος Κουκουμάς

Καλλιτεχνική επιμέλεια φωτογράφισης/φωτογραφιών: Βασίλης Παπατσαρούχας

Φωτογραφίες: Δημήτρης Λούτσιος

Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου: Ορέστης Λαζούρας

Βοηθός Σκηνοθέτη (πρακτική άσκηση): Μαρία Πισιήλη

 

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Δημήτρης Αντωνίου, Γιάννης Βάρσος,

Γρηγόρης Γεωργίου, Πάνος Ιωσηφίδης, Ερατώ Καραθανάση, Βαλεντίνος Κόκκινος, Νικόλας Κουρουζίδης, Ζωή Κυπριανού, Πάνος Μακρής, Ηρόδοτος Μιλτιάδους,

Γιάννης Μίνως, Νεοκλής Νεοκλέους, Ανδρέας Παπαμιχαλόπουλος,

Ιωάννα Παπαμιχαλοπούλου, Πολυξένη Σάββα, Χρήστος Στρινόπουλος,

Χρήστος Τζιώτας

Μουσικοί επί σκηνής: Julia Milasa, Αντρέας Θεοχάρους, Θωμάς Δασκαλάκης

 

Παραστάσεις

Λευκωσία

Θέατρο ΘΟΚ, Κεντρική Σκηνή «Εύης Γαβριηλίδης»

Από 14 Φεβρουαρίου 2025

και κάθε Παρασκευή, Σάββατο στις 20:00 και Κυριακή στις 18:00

& σε περιοδεία

Πληροφορίες

Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

Ταμείο του Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717 (Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30 & 16:00-18:00)

Τιμή Εισιτηρίου

€12 / €6

 

------------------------------------

Διευκόλυνση Θεατών για παραστάσεις του ΘΟΚ

Χώρος Στάθμευσης Οργανισμού Κώστα Παπαέλληνα

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου πληροφορεί το κοινό ότι ο Οργανισμός Κώστα Παπαέλληνα έχει παραχωρήσει αφιλοκερδώς, προς εξυπηρέτηση του θεατρόφιλου κοινού, τη χρήση χώρου στάθμευσης του Οργανισμού, στην οδό Βασιλέως Παύλου που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το κτίριο Θεάτρου του ΘΟΚ κατά τις ώρες των παραστάσεων.

Το κοινό θα μπορεί να σταθμεύει δωρεάν στο χώρο κατά προτεραιότητα προσέλευσης (περιορισμένος αριθμός οχημάτων) μόνο κατά τις ημέρες των παραστάσεων, Παρασκευή, Σάββατο μεταξύ των ωρών 19:00 και 00:00 και Κυριακή μεταξύ των ωρών 17:00 και 22:00. Τα οχήματα θα πρέπει οπωσδήποτε να μετακινούνται μετά το πέρας των παραστάσεων.

Η είσοδος θα επιτρέπεται με την επίδειξη έντυπου ή ηλεκτρονικού εισιτηρίου για παράσταση του ΘΟΚ της συγκεκριμένης ημερομηνίας. Τα οχήματα θα καταγράφονται για σκοπούς διασφάλισης της τήρησης των όρων παραχώρησης.

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ευχαριστεί θερμά τον Οργανισμό Κώστα Παπαέλληνα για την έμπρακτη στήριξή του.

Άλλοι προτεινόμενοι χώροι στάθμευσης

Σε μικρή απόσταση από το Θέατρο ΘΟΚ υπάρχουν επίσης οι εξής δωρεάν χώροι στάθμευσης:

Χώρος Αρχιγραμματείας (επί της οδού Δημοσθένη Σεβέρη)

Λόφος ΠΑΣΥΔΥ (επί της οδού Δημοσθένη Σεβέρη)

Για τις θέσεις ΑΜΕΑ παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Ταμείο ΘΟΚ στο 77 77 27 17.

Φωτογραφίες: Παύλος Βρυωνίδης

Θα βρείτε φωτογραφικό υλικό στον πιο κάτω σύνδεσμο: https://we.tl/t-z0y1Nn8GSB       

[σε περίπτωση που δεν ανοίγει αντιγράψετε το σύνδεσμο και κάντε τον επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων (web search)]

--------------------------------------------------------

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΕγώ κι Εσύ

της Λώρεν Γκάντερσον

σε σκηνοθεσία Χριστόδουλου Ανδρέου

Μια παραγωγή θεάτρου βαλίτσα, στο πλαίσιο του προγράμματος θεάτρου

για εφήβους «Αποσκευές», σε καλλιτεχνική επιμέλεια Σταύρου Σταύρου

O ΘΟΚ ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης από τον Φεβρουάριο 2025 με το έργο της πολυβραβευμένης Αμερικανίδας συγγραφέως Λώρεν Γκάντερσον Εγώ κι Εσύ, σε σκηνοθεσία Χριστόδουλου Ανδρέου. Με φρέσκια ματιά, αμεσότητα και ευρηματικότητα, η παράσταση σχεδιάζεται ειδικά για να παρουσιαστεί στα σχολεία, μετατρέποντας τη σχολική αίθουσα σε μια συναρπαστική θεατρική σκηνή. Επιπλέον, προγραμματίζεται να δοθούν παραστάσεις για το κοινό στο Θέατρο Αποθήκες.

Η παραγωγή θεάτρου βαλίτσα εντάσσεται στο πρόγραμμα «θεάτρου για εφήβους» με την ονομασία «Αποσκευές», σε καλλιτεχνική επιμέλεια Σταύρου Σταύρου και πλαισιώνεται από εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές δράσεις που απευθύνονται σε εφήβους, επαγγελματίες των τεχνών, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Για το έργο

Η Κάρολαϊν είναι μια δεκαεφτάχρονη έφηβη που τον τελευταίο καιρό ζει απομονωμένη μέσα στο δωμάτιο της, καθώς βρίσκεται σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση. Ο μόνος τρόπος να επικοινωνήσει με τον έξω κόσμο είναι μέσω των social media, μέχρι τη στιγμή που «εισβάλλει» στον μικρόκοσμό της ένας άγνωστος νέος, ο Άντονι, ανατρέποντας την καθημερινότητά της. Αφορμή για αυτή την απρόσμενη συνάντηση αποτελεί μια σχολική εργασία πάνω στο ποίημα του Αμερικανού ποιητή Γουόλτ Γουίτμαν «Τραγούδι του εαυτού μου». Καθώς οι δύο έφηβοι μοιράζονται τα μυστικά τους, τους φόβους και τις αγωνίες τους, και συνεπώς κομμάτια από τους εαυτούς τους, ξεδιπλώνεται ένα ταξίδι ανακάλυψης που τους φέρνει πιο κοντά, αλλάζοντας ριζικά το «εγώ» και το «εσύ» σε «εμείς».

Μια ιστορία γεμάτη αλήθεια, χιούμορ και έκπληξη για την αναπάντεχη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης, όπου μέσα από τη φύση του θανάτου εξυμνείται η αγάπη και η θέληση για ζωή.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση-Καλλιτεχνικός επιμελητής προγράμματος: Σταύρος Σταύρου

Σκηνοθεσία: Χριστόδουλος Ανδρέου

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου

Κίνηση: Έλενα Αντωνίου

Μουσική: Χρίστος Γερολατσίτης

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Νίκη Δραγούμη, Ανδρέας Κούτσουμπας

Παραστάσεις από μέσα Φεβρουαρίου 2025

Οργανωμένες μαθητικές παραστάσεις για Γυμνάσια και Λύκεια

Πληροφορίες / Κρατήσεις: τηλ. 22864330

Παραστάσεις για το κοινό

Λευκωσία: Θέατρο Αποθήκες

 

Φωτογραφίες: Κυριάκος Χριστοδουλίδης

Θα βρείτε φωτογραφικό υλικό στον πιο κάτω σύνδεσμο: https://we.tl/t-YUOSierZVT  

[σε περίπτωση που δεν ανοίγει αντιγράψετε το σύνδεσμο και κάντε τον επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων (web search)]